Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a kemkik.hu honlap cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
Bővebben
Elfogadom
AA
Minden gazdálkodó szervezet számára szükséges piaci minősített elektronikus aláírás

Minden gazdálkodó szervezet számára szükséges piaci minősített elektronikus aláírás

2025. november 04.

Az Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) szolgáltatás 2025. október 31-én véglegesen megszűnt, így 2025. november 1-jétől minden gazdálkodó szervezet képviselőjének minősített elektronikus aláírással kell rendelkeznie az elektronikus ügyintézéshez és nyilatkozattételhez.

 2018. január 1. óta minden gazdálkodó szervezet köteles elektronikus kapcsolattartásra, nyilatkozatot pedig kizárólag a vezető tisztségviselő vagy meghatalmazott képviselő tehet, minősített elektronikus aláírással hitelesítve.

A Cégkapu ügykezelő nem jogosult nyilatkozatot tenni – a Cégkapu csupán kézbesítési szolgáltatás, hasonlóan a postához –, a benyújtás előtt a képviselőnek alá kell írnia a dokumentumot. A DÁP eAláírás csak természetes személyek magáncélú használatára alkalmas, nem képviselheti a gazdálkodó szervezetet. A megoldás piaci alapú minősített elektronikus aláírás beszerzése, amely mobiltelefonon, alkalmazással használható chipkártya és PC nélkül, ezzel megtakarítható az utazás, a papír, a nyomtatás és postaköltség.

Ajánlott szolgáltatók többek között a

  • Microsec Zrt. (e-szigno.hu), 
  • Netlock Kft. (netlock.hu),
  • FlintSign (Lippert Kft. – InfoCert, flintsign.hu)

de bármely uniós minősített bizalmi szolgáltató terméke használható. Érdemes ár-érték arány, rugalmasság, ügyféltámogatás és integrációs lehetőségek alapján választani szolgáltatót. 

 

Forrás: Magyar Kereskedelmi és Iparkamara